1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzr Eyl 09, 2012 10:31 pm
gönderen guven_hg
Dostlar merhaba
Forumunuza ve camianıza yeni katıldım,
hemen hemen 1 aydır her akşam iş dönüşü bilgisayar başına geçip forum konularını okuyorum,
hemen hemen tüm konuları ve yorumları okudum, bilgilerime bilgi kattım, doğru bildiğim çoğu şeyin eksik olduğunu anladım,
foruma katkısı olan tüm arkadaşlara, üstatlara ve forum patronuna ayrı ayrı teşekkür ederim.
uzun zaman önce (8 yıl) Amatör olarak 5-10 banknot ve birkaç metal para toplamaya başlamıştım ve unutmuştum,
üç ay önce bir akşam aklıma düştü, bu işi profesyonel olarak yapmak istedim,
aşağıda resimlerini paylaştığım kolleksiyonum geçmişi 3 aylıktır,
sizlerle paylaşmak istedim, yorum ve önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim

saygılar...

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzr Eyl 09, 2012 10:33 pm
gönderen guven_hg
DEVAMI...

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzr Eyl 09, 2012 10:34 pm
gönderen guven_hg
METAL PARA FÖYÜ

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzr Eyl 09, 2012 10:37 pm
gönderen guven_hg
Sıralamayı kataloklara göre ayarladım alabildiklerimi yerleştirdim
alacaklarımın kapamalarını caplarına göre ayırıp üzerine birimini, metal cinsini ve yılı yazıp hazırladım
temin ettiğimde direk yerine koyuyorum,

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzr Eyl 09, 2012 10:40 pm
gönderen guven_hg
son 6 padişahın kapaklarını hazırladım, hayatları hakkında bilgiler yazdım, kullandıkları turaları ve aile soy ağacı ile iligili bilgiler belirtim
ve az bilinen fotograflarını cıkarıp ilgili padişahın dosyasına kapak olarak hazırladım.

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 10, 2012 12:37 am
gönderen mrtbdrm
Koleksiyonu bu şekilde özenerek yapmak çok keyif verici, tebrik ederim :)

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 10, 2012 12:51 am
gönderen zolata
Emeğinize sağlık.İlginizin ve bilginizin artarak devam etmesini dilerim.Forumdan çok şey öğrenmiş ve öğrenmeye devam eden biri olarak, size, tecrübeli koleksiyonerlerin bir tavsiyesini aktarmak isterim.Koleksiyonunuzu şekillendiriken belli bir alana yönlenmeniz daha faydalı olabilir.(Sadece Osmanlı madeni,TC madeni veya sadece TC kağıt toplamak gibi..)
Saygılar.

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 10, 2012 1:00 am
gönderen guven_hg
yorumlarınız için teşekkürler

haklısın ilyas bey bu yorumun geleceğinden emindim, nasıl bir hastalıktır bilmiyorum tutulduk birkere,
yaptığım bazı osmanlı efemeralarda var farklı bir dosyada (fes etiketi, kartpostal vs...)
dün akşam forumu gezerken kaan beyin daha önceden jilet kolleksiyonu yaptığını ve sattığını okudum,
bende araştırdım, gg da bir jilet lotuna teklif verdim,
çok bulaşıcı bir hastalık bu ve sonu nereye varır bilmiyorum :)
ama çok keyif alıyorum

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 10, 2012 3:39 am
gönderen Gilaay
Sn. zolata'ya katılarak, tasnif şeklinizin iyi olduğunu söyleyebilirim. Belirli konu veya konulara odaklanıp, elinizde bulunan diğer nümismatik objeleri takas edebilir veya satıp elde ettiğiniz rakam ile asıl odaklanacağınız konulara ait yeni koleksiyon ürünleri alabilirsiniz. Tasnif, koleksiyonculuğun çok önemli bir kısmıdır. Koleksiyonun sunumu, görsel güzelliği, kaliteli malzemeler kullanılarak muhafazası da oldukça önemli. Sİz bu konularda gayet düzgün çalışmışsınız bence ama lütfen çok dağılmayın ve tamamlamaya çalışacağınız bir dala odaklanın. Tamamlanmış veya en azından bu yönde gayret sarfedilmiş bir koleksiyon, asıl koleksiyondur. Önünüze gelen her hoşlandığınız objeyi almayın lütfen. Biraz seçici olun. Kondisyona önem verin. Kantiteye değil kaliteye yani...
Forumdaki varlığınızın kalıcı olmasını dilerim.

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 10, 2012 9:21 am
gönderen berkeley
Kapsullerle yapılan kolleksiyonlar çok şık görünüyor sizin titiz ve keyif adamı olduğunuz belli, hayırlı kolleksiyonlar dilerim.

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Pzt Eyl 10, 2012 11:44 pm
gönderen guven_hg
sayın berkeley teşekkürler ederim onure ettin sağolasın :)

sayın gilaay vermek istediğiniz mesajı anladım, belirli bir konu üzerine daha dikkatli ve seçiçi olmaya özen göstereceğim,

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Çrş Eki 10, 2012 9:16 am
gönderen aaaymis
ben diğer arkadaşlara - aflarına sığınarak - katılmıyorum. Özünde haklılar tabi tek bir koleksiyona yönelmek ve onu tamamlamaya odaklanmak
doğru olan ama yine de farklı para koleksiyonları yapmanın da heyecanı bir başka oluyor .... tasnifteki özenininizi görünce sizin farklı alanlarda da
ilerleyebileceğiniz kanısına kapıldım. hakikaten hastalık ... en güzel yanı tedavisinin olmaması :))

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Prş Eki 11, 2012 11:48 am
gönderen guven_hg
bende sizin gibi bir tarafdan yabancı kağıt para kolleksiyonu yapmaya çalışıyorum, özellikle afrika ülkereleri ve fransa paraları yapmaya çalışıyorum,

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Cmt Eki 20, 2012 12:25 am
gönderen cihankarabas
bende para koleksiyonu konusunda yeni sayılırım daha ilk senemi doldurmadım ama forumdaki buyuklerimede katılmadan edemiyicem tek bi konuda yogunlasmanız olmuyosa dahi tek bi konuya agırlık vermeniz sizin icin daha iyi olucaktır her turlu parayı bırıktırmek cok malıyetli bi hobi olucaktır sizin icin eksiklerinizi toplarken buldugunuz bi eksigi kayıtsız sartsız almayın once daha iyi bi kondisyonda bulabilirmisiniz diye dusunun ilerliyen zamanlarda elinizde olan ama daha iyi kondisyona sahip bi para buldugunuzda ister istemez onuda almanız gerekecek vede eliniz de fazlalık paralar olusucaktır aldıgınız her paranın cok nadir olmadıgı surece işlemsiz ve çil olmasına cok dikkat edin tek bi kataloga baglı kalmayın imkanlar cercevesinde bi kac kataloktan yararlanın kataloklarda gecen fiyatlar kesin degildir sadece sizin icin bi referans olmalıdır katalok fiyatlarına cok takılmayın son olarakta cok bulunan paralara degilde nadir olanları oncelıkli toplamaya calısın...

Re: KOLEKSİYONUM HAKKINDA

MesajGönderilme zamanı: Sal Eki 30, 2012 10:31 pm
gönderen mustafacihan92
Uzun zaman sonra şifremi hatırlayıp, birde vakit bularak foruma girdim ve ilk mesajımı bu konuya yazmak istedim. Benim en müzdarip olduğum konu bu, çeşitli kutulara konulmuş bir sürü parayı tasnif etmeye üşenmek, albüme yerleştirmek zaten ayrı bir zulüm olur kanımca :) Sizi öncelikle tebrik etmek isterim, daha sonra küçük bir tavsiye herkes gibi; alanınızı daraltın yoksa onlar sizi daraltıyor (maddi manevi), birde kondüsyon meselesinde olabildiğince seçici olun, az paranız olsun çil olsun, zaten koleksiyonu tamamlayınca elinize birşey geçmiyor.

Keyifli koleksiyonlar dilerim, bu düzeni benim koleksiyonum içinde yapmak isterseniz tüm koleksiyonumu size gönderebilirim :) Saygılar.